Min lille kämpe <3

Så.. nu ska jag skriva några rader igen.. Stort Tack till er alla som på något sätt stöttat oss under vårt kämpande.. med gulliga ord, telefonsamtal, sms mm.. de gör de lättare att kämpa ❤

Ni som följt Ramse under detta år vet ju att han haft de enormt kämpigt (och pga detta hans matte också), Men trots allt han genomgått så är han lika pigg, glad och positiv som alltid,, han är en riktig kämpe

I Onsdags hade de gått 3 månader sedan hans cancertumör och lymfkörtlar opererades bort (står om detta i förra inlägget), och varje dag har varit otroligt nervöst och oroligt efter hans cancerbesked.. tycker jag ser konstiga saker på honom både nu och då,, samtidigt vågar jag inte kolla på honom för ingående för då är jag såååå rädd för att hitta något som jag inte vill upptäcka..

dsc_0385

Ramse har fått 3 cellgiftsbehandlingar i dropp med 3 veckors mellanrum,, och har mått jättebra hela tiden.. och även hans blodvärden har varit jättebra vid alla provtagningar inför varje behandling,, då kollas bl a hans vita blodkroppar och njurvärden

dsc_0733

Ramse och jag går en ca 45-50 minuters promenad varje jag (vill inte gå längre pga hans op ben) i växlande terräng,, och Ramse travar så gått som hela promenadern med matte i släp 😉 och tror ni Ramse är trött sedan,, nejdå,, han vill inte ens gå in utan vill busa i trädgården.. svårt att tro att han varit med om så mycket jobbigt senaste månaderna + att han blir 12 år nästa månad,, jag är sååå otroligt glad för denna underbara vovve

På filmen under är vi snart hemma från vår ca 45 minuterspromenad.. lika pigg ännu (Ramse allstå, inte matte)

dsc_0652

Förra veckan var Ramse på återbesök hos veterinären inför cellgift i tabletter som han får hemma 3 dagar i veckan,, och då undersökte veterinären honom och kände på lymfkörtlar och klämde på hans mage, kollade i munnen mm och lyssnade på hjärta och lungor + tog nya blodprov och allt var helt normalt.. veterinär sa att man kan aldrig slappna av när man har en hund i Ramses fall men att hans prognos ser god ut och att de finns förhoppningar om att de inte kommer vara cancern som blir orsaken till hans sista andetag i livet..

dsc_0434

dsc_0494

dsc_0500

dsc_0495

Ramse har ju också gått upp lite i vikt,, vilket veterinären sa var kul (självklart inte att han ska bli fet) eftersom många hundar som får cellgifter brukar rasa mycket både i vikt och kroppsligt..

Detta har nog varit de jobbigaste året jag kan minnas,, från början till slut

Jag var själv rejält sjuk första månaderna av året (brukar sällan vara sjuk annars) med en rejäl pencillinkur (flera år sedan senast och då pga hundbett) för att bli bra,, i slutet på Februari avled lilla mormor i lunginflammation 😦 snyft,, i mitten på Maj går Ramses korsband av,, op i början på Juni.. låååång tidskrävande rehab flera månader efteråt,, i början på September kom Ramses cancerbesked,, med nya operationer och eftervård,, 3 veckor efter de första cellgiftsbehandlingen och sedan 2 behandlingar till och flera återbesök,, i början på Oktober avled svärfar 😦 snyft! I November gick min mobil sönder och allt i den är borta (ingen katastrof med jobbigt) Så nu hoppas jag att inget tråkigt mer händer detta år.. Ramse har i alla fall mått jättebra hittills av cellgiftstabletterna som han började med förra veckan

dsc_0622

dsc_0540

dsc_0669

Om man nu ska se något positivt med allt jobbigt med Ramse så är de att jag lärt mig otroligt mycket och rehab och även mycket om vad som är viktigt när ens hund får cancer,, absolut inget socker, cancercellerna livnär sig väldigt bra på snabba kolhydrater,, men har dålig användning för fett, så jag har sedan jag fick veta detta kollat jättenoga så inget han äter innehåller socker och han har fått mycket fet mat istället,, speciellt laxolja och smör,, jag kommer göra allt jag kan för att ge honom största chans att stå emot cancern

dsc_0249

Tyvärr känns de jobbigt att mina två andra vovvar inte fått så mycket tid som dom borde,, har börjat träna lite apportering med Razmus och han är väldigt duktig men vi måste träna mer på stadga för han är lite för taggad att hämta,, fast han håller som tur är dummyn fint och mjukt och inget lekande

dsc_0042

dsc_0201

dsc_0198

 

Har en överaskning att berätta för er,, men jag tar de längre fram 😉

dsc_0257

Så nu är de dags för promenade..

Ha en riktigt härlig JUL nu alla mina läsare

dsc_0720

Lisa & grabbarna

 


1 responses to “Min lille kämpe <3

  • Irene Axelsson

    Jag har läst om allt det tråkiga som hänt iår hos er, jag hoppas ni får ett riktigt Gott Nytt År.

Lämna en kommentar