Nu är vi på G.

Ni blir väl inte chockade nu bara 😉

De var ju inte precis igår som jag skrev här.. som många av er vet så har jag haft ett par väldigt tuffa år, så pga de så har Razmus inte fått knappt någon grundträning alls (tiden och orken har inte funnits där) så de blev absolut inte som jag hade tänkt när jag blev med valp igen,, mina planer var att träna Razmus på specialsök på lägglöss

Jag kan säga att i stort sätt så är han helt grön i allt vad träning innebär

 

Men nu har jag anmält Razmus och mig till en kurs i Lydnad ”Startklass” (startar i April) helt andra Lydnadsmoment emot när jag tränat och tävlat med mina andra vovvar,, men de ska bli kul att komma igång att träna hund igen..

Började med ett litet kort träningspass,, och kan bara säga.. Vilken otroligt härlig hund att träna med, lugn och koncentrerad och samtidigt glad, uppmärksam och pigg på att träna 🙂

 

Jag tränade lite med grund på klickern, Fot-position, sitt och ligg..

När jag bestämde att träningspasset räckte för denna gång,, så kom han och tog kontakt och ville träna mer.. underbart 🙂

Jag kommer skriva om vår träning och ev tävlingar framöver här i bloggen, och självklart kommer jag skriva lite annat om vad hundarna och jag hittar på också.. 🙂

Så ni som vill följa oss får titta in ibland eller prenumerera på min blogg (gratis)

här https://www.bloglovin.com/blogs/goldengrabbarna-2417760

Ha de gott mina vänner ❤

Lisa & grabbarna


1 responses to “Nu är vi på G.

  • Eva Carlsson

    Kul o.läsa Lisa!! Att Ni e på G ….heja heja
    Razmus verkar ju hur motiverad som helst …kul.
    Önskar av hela mitt hjärta, att 2018 blir Ett Mycket Bra År för dej o dina fina pälsklingar!
    Kram fr oss i Varberg o nospuss fr Ramse sonen Elvis

Lämna en kommentar