Precis som sin pappa..

Ja då är jag här igen 🙂 tänkte skriva några nya rader..

blir ju inte så tätt emellan inläggen som jag skulle vilja.. men de finns ju faktiskt ett liv utanför Facebook och andra sociala internetsidor 😉

Jösses vad mycket besök jag fick i förra inlägget,, helt otroligt, de glädjer mig jättemycket, hoppas de fortsätter så

Jag har ju tänkt att skriva här i bloggen om Razmus och min träning för eventuellt en start i Startklassen i lydnad framöver, och började skriva lite om de i förra inlägget, eftersom Razmus var helt grön i sin träning så var de att börja helt från början,, vi började med att träna in innebörden av klickern, för den kan vara bra att ha möjlighet att kunna ta till vid vissa tillfällen.. sen började vi med att träna i Fot-positionen (utgångsposition) och även lite ligg,,

Sedan sist har vi tränat mer på Fot-positionen.. vill att den funkar helt innan jag börjar förflyttning framåt..

DSC_0114

Sen har vi även tränat mer på ligg,, och han lär sig otroligt fort, och han är lätt att träna med för han vill så gärna jobba och han är inte något stressad utan lugn och fokuserad..

DSC_0935

Har även börjat träna på att hålla apporten i munnen,, tog en helt ny för att kunna ha koll om han börjar tugga eller bli hård i munnen.. han har fått sitta med den och även fått gått runt lite med den.. och jag kan bara säga, att han är otroligt mjuk i munnen, tappade den t o m vid ett tillfälle.. inte de minsta lilla märke fanns i apporten efter några träningstillfällen.. han verkar vara lika mjuk i munnen som sin Pappa Ramse alltid var

DSC_0954 (2)

DSC_0950 (2)

DSC_0962 (2)

DSC_0938

Inte minsta märke i apporten

 

Razmus är en härlig kille,, och ofta kommer han spontant och tar kontakt med mig,, vi har tränat en del från valpstadiet att han får belöning om han tar ögonkontakt på promenaderna, men efter att vi börjat träna lite på lydnadsmomenten så tar han gärna kontakt närsomhelst.. lille gulleplutten

För er som inte visste de redan..

Så ställdes Razmus på utställningen i Mjölby (SSRK).. de var hans Debut i Öppenklassen,, han fick Exellent,, och vann sedan Öppenklassen med CK,, slutade sedan som 4:e BÄSTA HANE 💖🤗😃 Stort Tack till snälla Lena, som ställde upp och visade min guldklimp så fint  tyvärr är jag ännu inte bra i mitt knä, så kan inte visa honom själv än 😦 men hoppas jag snart kan klara av de..

DSC_0045

Razmus med sin CK rosett

 

DSC_0029

Razmus 2 år

 

I Måndags var gullplutten Herman  hos veterinären för att han har fått några små utväxer på några ställen i ansiktet, ville kolla upp dom för säkerhetsskull, eftersom jag vet hur hemskt de kan sluta även med små knölar, var tvungen att ge honom lite lugnande (min fasa att behöva söva dom) för att ha en chans att kunna ta prov från knölarna eftersom han var såååå stressad lille stackarn,,

27901697_10215060328757184_912055657_o

Herman.. väntan på att piggelinsprutan ska börja verka

 

skönt när han var vaken igen,,

28000004_10215060296116368_158694714_o

Äntligen vaken igen,, Skönt!!!

 

väl hemma sov han länge och ville inte ens ha något att äta.. och då mår inte glupska Herman bra,, för mat ligger väldigt högt på hans favoritlista

veterinären ringde redan i Onsdags och berättade att de var godartade knölar,, Tack och Lov  😃

Så nu blir de inte mer för denna gång,, hoppas ni vill fortsätta följa våra bravader 😃

Ha en riktigt trevlig Helg nu mina vänner

DSC_0512

Gullepluttarna

 

Lisa & Grabbarna

 


1 responses to “Precis som sin pappa..

Lämna en kommentar